Live Contact: wat is het?

Misschien heb je de term wel eerder gehoord. Live Contact… Wat betekent het nu precies? In dit artikel leg ik naast de term ook het gebruik tijdens de pandemie uit.

Terminologie

De term Live Contact werd als eerst vernomen bij een gesprek tussen reclame expert Simon Neefjes en Patrick Roubroeks. Hiermee doelde Simon op de denkwijze en ervaring van eventmanagers die tijdens de pandemie ingezet moet worden. Denk hierbij aan de nieuwe manier van events, streams en online meetings. De term dekt veel meer dan alleen het fysieke onderdeel van events. Virtuele evenementen en digitale experiences zijn niet meer uit het leven te denken. Hoe is deze marcom-mix zo snel bij bedrijven ingezet?

Digitaal

De pandemie heeft de marketing en communicatiebranche onlosmakelijk een duw in de rug naar de online wereld gegeven. Online events waren behoorlijk upcoming en werden al regelmatig georganiseerd. Toen het virus opkwam zijn de aantal online events in een hele korte periode flink omhoog gegaan. Dit heeft natuurlijk impact op de experience, welke totaal anders is dan de fysieke belevenis. Ondertussen hebben we de online beleving omarmd en zijn we gewend geraakt aan de veranderingen. Tijdens deze pandemie moet er dus gezorgd worden voor de optimale belevenis tijdens de evenementen die digitaal plaatsvinden.

Optelsom

De hoofdboodschap van evenementen is natuurlijk niet veranderd. Wel moet er in deze tijd meer rekening gehouden worden met de digitale evenementen. Deze evenementen hebben een grote invloed op de geloofwaardigheid en professionaliteit van het bedrijf. Dit is dus een belangrijke opdracht die zich neerlegt bij de marketing en communicatie afdeling. Het nut van fysieke reclame en pitchen van ideeën zijn nog net zo belangrijk als voor de pandemie. Live Contact is dus een optelsom van alle onderdelen die in de pandemie zijn samengekomen. 

Recommended Posts